Sneek te sterk

Molenkrite 132
8608XK
SNEEK

Vandaag, 21 mei, de 24ste wedstrijd in de 3A klasse en wel tegen Sneek Wit Zwart. De vorige wedstrijd tegen SWZ werd thuis met 5-0 gewonnen in een van de beste wedstrijden van Oeverzwaluwen dit seizoen. Wel was SWZ niet op volle oorlogssterkte en zaten ze in een dip door 3 verloren wedstrijden achter elkaar. Maar toch was dit een knappe prestatie. Inmiddels zijn de Snekers van plek gewisseld met Workum in de strijd om het kampioenschap en staan ze bovenaan. Met na vandaag nog spelend tegen Oudehaske en Willemsoord kan het kampioenschap bijna niet meer verloren gaan. Oeverzwaluwen kan zich vandaag veilig spelen door te winnen of door verlies van Oudehaske.

Vandaag op kunstgras tegen een SWZ dat compleet is vraagt wel om een collectief en gedisciplineerd Oeverzwaluwen.  De wedstrijd begint en SWZ zet meteen druk op de verdediging. Oeverzwaluwen probeert hier voetballend onder uit te komen en de eerste paar minuten van de wedstrijd lukt dit aardig. Zo stuurt Steffen Elmer diep, die vervolgens zijn befaamde BokkieWokkie acties doet, maar net niet Jorn bereikt. Daarna is het al vrij snel SWZ wat aandringt. Met name de opkomende backs van SWZ zorgen voor het nodige gevaar met vlijmscherpe voorzetten. De spits van SWZ loopt de hele tijd horizontaal en zorgt daarmee dat onze centrale verdedigers hem goed in de gaten moeten blijven houden. In de 13e minuut komt de spits van SWZ één op één met Feike Pieter en rond beheerst af. Dit gebeurd daarna nog een keer maar nu staat de spits buitenspel. In de 20e minuut een voorzet belandt bij de spits in de voeten waarna hij hem neerlegt voor de invliegende middenvelder. 2-0.

In de 24e minuut stuurt Steffen Jorn diep. Jorn maakt de kans die daaruit voortkomt goed af maar de scheids heeft hands gezien. Helaas wordt de goal afgekeurd. Tien minuten later verslikt de verdediger van SWZ zich in een terugspeelbal maar nu is Jorn helaas niet scherp genoeg en schiet de bal naast. Niet veel later is het aan de overkant wel raak waar de spits van SWZ (Ook een Jorn) de 3-0 maakt. Eerst maar thee.

Na de rust is het speelbeeld niet anders dan de eerste helft. SWZ is vandaag te goed. Oeverzwaluwen krijgt in de 50e minuut een kansje nadat Elmer bijna Jorn bereikt. Voor de rest is het SWZ dat domineert. In de 60e minuut wordt de 4-0 gemaakt en in de 80e minuut de 5-0. Dit zal ook de eindstand zijn.

Zo eindigt Oeverzwaluwen – Sneek Wit Zwart dit seizoen gelijk. Na de wedstrijd blijkt dat Oudehaske verloren heeft waarmee Oeverzwaluwen lijfsbehoud heeft vastgesteld. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen in de 3e klasse.

Volgende week de laatste thuiswedstrijd tegen CVVO. Ook de laatste thuiswedstrijd voor icoon Evert Schreur met Oeverzwaluwen 1. Dus wilt u nog een clinic koppen, voetballend uitverdedigen, rustig blijven tussen 4 tegenstanders en ondertussen met een lobje een medespeler bereiken, een dribbel vanuit achteruit maar net één man te veel tegenkomen of je ontzettend in moeten houden omdat je eigenlijk tekeer wilt gaan tegen de scheids kom dan volgende week kijken want hij doet het allemaal nog één keer voor.