SVM 1 - Oeverzwaluwen 1

MARKNESSE
tel. 0527-201699

Opstelling Oeverzwaluwen 1

Zaterdag 19 maart stond de return tegen SV Marknesse op het programma. Na de geweldige 5-0 overwinning op Sneek Wit Zwart was het nu tijd om de goede lijn door te trekken tegen de nummer 2 van de competitie. De thuiswedstrijd eerder dit seizoen ging gewonnen met 4-2. De ploeg van Jan Venema (Jaren speler van Oeverzwaluwen 1) zal hierdoor extra gebrand zijn op een revanche. Genoeg ingrediënten voor een mooie wedstrijd.

Om 14:30 geeft scheidsrechter Van Tuinen het startsignaal en zijn we los. Er werd slecht begonnen door de Sweltsjes. De scherpte en felheid die tegen Sneek Wit Zwart wel aanwezig was, leek nou ver te zoeken. Dit resulteerde al in de 5e minuut op een achterstand. Na een individuele actie door de rechtsbuiten van SVM werd voor gegeven, en tegendraads ingekopt door Chris Berndsen. Een dramatisch begin.

Hierna ging het iets gelijkwaardiger op en waren er voor beide ploegen wat kleine kansjes. Dit resulteerde verder niet in goals en werd er met een 1-0 achterstand de rust in gegaan. Er werden twee wissels gedaan. Guus werd vervangen door Jochum en William maakte plaats voor Robin.

De tweede helft werd een stuk beter begonnen en de Sweltsjes kregen de overhand. Het was zoeken naar de gelijkmaker. In de 51e minuut was hij daar, en door wie anders dan Elmer Laagland. Een schot op goal werd van richting veranderd, waardoor de keeper kansloos was. Absoluut geen eigen goal. Zeker weten.

Hierna volgt een spannende wedstrijd die beide kanten op kon gaan. Koudum was dichtbij de voorsprong na een mooie vrije trap van Elmer, die net naast word getikt door Jochum. Ook aan de andere kant was een grote kans, maar Feike Pieter kon de inzet met een geweldige redding net keren waarna Steffen kon wegwerken. Een mooie wedstrijd voor de toeschouwer.

In de 83e minuut kregen de Sweltsjes toch de deksel op de neus, na een goede aanval over links door SVM was het wederom Chris Berndsen die afrondde. Een flinke domper. Er werd alles op alles gezet om alsnog met een punt naar huis te gaan. Evert werd als gelegenheidspits in de punt erbij gezet en was heel dichtbij de 2-2, maar deze werd net voor hem weg geritst. Hierna weinig kansen meer en werd er afgefloten.

Een hele zure nederlaag, want er had minimaal een punt in gezeten vanmiddag. Snel de knop omzetten want volgende week volgt alweer SDS-Uit, altijd lastig. Tot dan!