It tredde geeft niet thuis (uit)

Oldeholtpade 4

25 november 2023 14:00

B. de Jong

Sportpark Olpae
Hamersweg 16
8474CN
OLDEHOLTPADE

Waar vorige week een selectie van 18 man op papier stond, was dat deze zaterdag een ander verhaal.
Allereerst stonden er 8a9 man van de C- selectie op papier.
Redenen waren dat de sint die in het dorp koudum aan kwam, een klaaipoat, een uitje naar de hoofdstad, of gewoon te verweg van de welbekende 'tsjerketoer'.

Dit aantal werd aangevuld door spelers van de B selectie, en ja hoor de jo17.
Complimenten voor deze twee jongens roan en jelke, die een prima debuut lieten zien ondanks de wedstrijd niet zo goed verliep.
Ook de eerste minuten van het seizoen voor arjan merkus!

Ook wel aardig om te vertellen, we moesten naar oldeholtpade. Oldeholtpade hoor ik u zeggen ja oldeholtpade, zo kom je nog eens ergens. Een lange reis werd afgelegd door de selectie we kwamen aan op een warm sportcomplex. Warm was het zeker niet, in de kleedkamer deden we nog een extra jas aan. Wel was de douche prima na te tijd.
Nu genoeg over de randzaken van dit uitje naar oldeholtpade.

De wedstrijd begint gewoon weg slecht, na een 15 minuten is het oldeholtpade die de stand op 3-0 zet.....
We krijgen best wel kansen maar gaan hier niet effectief mee om, en dan blijft het moeilijk om terug in de wedstrijd te komen.
We doen wel degelijk wat terug maar geven op veel fronten niet thuis (uit).
Marcel rooie brengt de stand op 3-1.

Rust.

2e helft beginnen we anders, de druk naar voren is er wel degelijk. Er onstaat veel ruimte omdat wij steeds meer naar voren druk zetten. Het is niet genoeg om de stand naar ons voordeel toe te buigen.
Inmiddels is de stand al 4-1.
Waarna jan eelze pries ook wel beter bekemd jozef een prima vrije trap binnen werkt! 4-2
Geloof was en is er maar nadat de 5-2 en 6-2 binnen worden gewerkt door oldeholtpade, is het geloof dan echt weg.
Dan nu nog een hoogte punt nummer 14 van oldeholtpade was een zeurkont ook bij de 6-2 stand was hij steeds aan het jammeren. Een van de spelers was klaar met dit gezeur en werkt deze man onderuit.
Waar hilgers dit weekend tegen psv rood ontving voor een overtreding, was het bij deze overtreding ook zeker niet onverdiend als er rood werd gegeven. (vonden medespelers)
Scheidsrechter bleef schappelijk en snapte ook wel waar deze overtreding vandaan kwam.
Een gele kaart voor albert.

De 3 punten blijven dit keer dan toch echt in oldeholtpade.

Nadat de coach een plasje had gedaan vertrok een ieder weer richting koudum, Of elders.

Jammer maar helaas, volgende week gaan we weer voor een selectie van 18 man en 3 punten. Bedankt voor het lezen.