It Tredde komt goed uit de winsterslaap!

Heerenveense Boys 10

3 februari 2024 16:00

J. Braaksma

Sportpark De Akkers
Rottumerweg 1
8445PA
HEERENVEEN

Eindelijk mochten wij weer los, en wel in Heerenveen, waar wij aan moesten treden tegen het 10e van de Heerenveense Boys.

Tegen deze ploeg speelden wij ook onze eerste wedstrijd deze competitie, toen werd er met 2-2 gelijk gespeeld.

Gezien de ranglijst moesten wij nu wel 3 punten pakken, de tegenstander stond namelijk  een aantal plaatsen onder ons.

Beschikbaar deze zaterdag zijn: Brandus, Jelle, Daniel, JEP, SHH, Jan H., Allardinho, Wietze, Luitzen, Arjan, Alberts, Tygo, Bonne en Evert.

Om klokslag 16.00 uur, mochten wij aftrappen voor het begin van de wedstrijd.

Al snel blijkt dat wij inderdaad niet hoeven te verliezen vandaag. Wij pakken meteen de regie, en de eerste kansen volgen al snel. Allardinho weet als eerste het te vinden met een mooi geplaatst schot in  de verre hoek, zo komen wij al snel op 0-1.

Dan duurt het even alvorens er weer gescoord wordt, ondanks legio kansen.

Vlak voor rust maakt Jelle, na een goede loopactie en dito steekbal de 0-2, en geen vuiltje aan de lucht. Maar als de helft van ons elftal de mooie goal nog aan het vieren is, wil de scheids tempo maken, en laat aftrappen terwijl er nog 4 a 5 mensen van ons op de helft van de tegenpartij lopen.

Een aantal mensen in de minderheid dus, en hier wordt gretig gebruik van gemaakt, dus vlak voor rust de 1-2, onnodig (en niet helemaal volgens de bekende regelgeving…).

Maar ach, wij hadden ook een paar goals meer moeten maken, maar ondanks het overwicht vallen de goals moeilijk vandaag.

Rust (1-2)

Na de rust wordt het ook nog 2-2, doordat een middenvelder van H’veen zo door onze defensie kan/mag lopen en de bal vakkundig voorbij Brandus schiet.

Bliksem! Wij zullen toch geen punten verspelen tegen deze ploeg….

Gelukkig maakt Wietze als snel de 2-3 met een mooie klassieke punter. Nu zal het vertrouwen en hoop wel weg zijn bij de Boys. Maar ook nu laten wij het na om afstand te nemen. Zelfs een penalty wordt er gemist (Jan H.), waarbij betreffende aangeeft dat hij toch wel goed ingeschoten was, maar er gewoon een erg goede keeper op de goal stond.

En u raad het al, volgens een eeuwenoude traditie valt de goal dan aan de andere kant… Totaal onnodig, maar toch 3-3.

Hierna wederom een reeks kansen/kansjes, Bonne kan bijna binnen koppen, Evert raakt de lat, Arjan mist maar net de goal met een afstand schot, SHH komt nog een aantal keren gevaarlijk door, Daniel schiet rakelings naast etc. etc. .etc.

Gelukkig valt de goal uiteindelijk, en komt wederom van de voet van Wietze, die de bal onhoudbaar voorbij de goede keeper (Jan had toch wel een beetje gelijk) van H’veense Boys schiet.

Nu zullen de punten toch wel bijna binnen zijn??

Het blijft toch nog even spannend, omdat de marge maar 1 goal is. Een aantal spelers van de Boys raken aan het einde van de wedstrijd helaas een beetje gefrustreerd, en een van zo’n frustrerende speler schopt Wietze onderuit in de 16 meter. Penalty.

Dit keer geen Jan H. , maar JEP komt helemaal van achteruit zijn verantwoordelijkheid nemen. En schiet de bal dan ook rustig in de linker hoek, waar de keeper de rechter hoek verwacht. Mooi!

3-5 en dan nu de wedstrijd dan toch echt gespeeld.

Conclusie: Terechte overwinning, en een meer dan tevreden coach Jelte W.