Paparazzi word verwend bij Sweltsjes 2

Molenkrite 132
8608XK
SNEEK

Zaterdag jongstleden stond de topper in de onderste regionen van de 5de reserve klasse op het programma. Sneek Wit Zwart 3 tegen de mannen van Sweltsjes 2. Na de overwinning van vorige week op toenmalige koploper CVVO waren de heren en vooral SH enorm goed gemutst op de training. “Sneon gean we wer winne en die sneon dernei wer!’’ Aldus SH. Met het vertrouwen zat het dus erg goed. Er werd fanatiek getraind en dat betekend dat Rein en SH weer wat te puzzelen hadden. Uiteindelijk werd de selectie samengesteld en besloten dat er toch maar 18(!) man mee moesten, puur voor de zekerheid. Sjors was er niet bij wegens papa verplichtingen, nog van harte! Vinnie was weer teruggekeerd omdat Snekers hem beter liggen dan Lemsters.

Aangekomen in Sneek komen de mannen er achter dat ze op kunstgras moeten voetballen. De meningen waren verdeeld. De lokale mooi-weer-voetballers Lil Boer en Niels Stellingwerf waren dik tevreden met kunstgras, terwijl kilometervreters als Sven DC en Brent Talent hier minder mee konden leven. We gaan naar de opstelling: Martinus uw Boekhouder staat op goal. Achterin spelen v.l.n.r. Niels, Brent Talent, Ruimer en Douwe Beton. Op het midden spelen Steinar, Nick broer van Groenie en de gebroeders de Vries. Voorin Tymen en Lil Boer. Vlaggenist van dienst was Thijsinho. Langs de lijn staan een bult supporters met de camera’s klaar. In totaal zijn er 3 camera’s aanwezig die al onze handelingen vast kunnen leggen. Het zou zeker de moeite waard zijn geweest want al in de eerste minuut komen de Sweltsjes 2 op 0-1. Een harde vrije trap van Jesper word gelost door de Sneker doelman. Lil Boer is alert en prikt de rebound er in. Topstart voor de mannen van die inmiddels wekelijks een topshow verzorgen. Echter is het na 3 minuten alweer 1-1. De blauwhemden laten het er niet bij zitten en via en voorzet van Jesper schiet een Sneker kolderiek de bal achter eigen doelman. 1-2. Nog voor het vallen van de 15de minuut is het 2-2 geworden. Dan komt het hoogtepunt van de middag. Een vrije trap voor Jesper aan de zijkant van het 16 meter gebied dicht bij de zijlijn. Sluit uw ogen en herbeleef de vrije trap van Lasse Schöne tegen Real Madrid en die van Hakim Ziyech tegen Chelsea. Een wereldgoal. 2-3. Vlak voor rust maak Lil Boer zijn tweede van de middag met een vakkundig stiftje. 2-4 is de ruststand in Sneek.

In de rust wisselen Rein en SH er lustig op los, 6 maal maar liefst! Iedereen die ook maar een beetje slap speelde moet er uit. Een eervolle vermelding voor Niels, hij werd na 35 minuten al naar de kant gehaald wegens zijn  ‘’goede spel’’. Hierdoor beloonde Niels zichzelf met een warme douche.

De tweede helft starten Vinnie, Thijsinho, Sven DC, Dirk MKB, DeMarcus en JAK. Alleen supersub Groenie bleef nog gespaard op de bank. Het blijkt (vooralsnog) niet het gewenste succes te hebben want binnen een minuut scoort Sneek de 3-4. Gelukkig scoort Steinar 5 minuten later alweer de 3-5. Steinar blijft koel als hij 1 op 1 komt met de keeper. Het word hierna 3-6. Lil Boer voltooid zijn hattrick en mag als beloning er uit voor Groenie. De 3-7 was een mooie mislukte voorzet van Thijsinho die in de kruising beland. Uiteraard was dit volgens Thijsinho een bewuste actie maar daar geloven wij natuurlijk helemaal niks van. Hierna mist Johs nog een paar kleine kansen. Gelukkig voor hem scoort hij nog wel. De 3-8 komt op zijn naam en is een mooie beloning voor hem. Ons doelsaldo is op dat moment exact 0. Rein en SH schreeuwen de mannen vooruit om nog meer goals te maken. Steinar word prachtig weggestoken en omspeelt de keeper knap. 3-9. In de laatste minuten mag Steinar net als Lil Boer ook nog een 3de goal maken. Een mooie knal vanaf randje 16 verzegeld de overwinning en een heuse 10 klapper. Eindstand: 3-10. De laatste keer dat Sweltsjes 2 tien doelpunten maakte in een wedstrijd was thuis tegen Heerenveense Boys zo’n 4,5 jaar geleden.

Feest in de kleedkamer want er is heugelijk nieuws; We zijn een plekje gestegen! In de laatste 3 weken scoren de Sweltsjes 17 keer en behalen ze 9 punten. Het lek lijkt boven te zijn en de weg naar de middenmoot kan misschien wel worden ingezet. We gaan het beleven. Komende zaterdag haalt Sweltsjes 2 de wedstrijd tegen VV Heerenveen in. Helaas voor de Koudummer locals is de wedstrijd uit. Gelukkig valt zaterdag vaak in het weekend dus verwachten we weer een grote Koudummer Karavaan richting Heerenveen!

Thijsinho zou wel zeggen: ”Als de schapen aan het dansen zijn…’’. Wat Thijs hier mee bedoeld is voor een ieder van ons team tot aan de dag vandaag nog onbekend. Volgende week hopelijk weer zo’n verwarde quote van Thijs. Namens iedereen van ons team; alle supporters bedankt voor de massale belangstelling! Prachtige fotos en filmpjes werden allemaal massaal gedeeld in onze team app waar een ieder zeer content mee was.

Voor nu, het allerbeste en tot zaterdag in Heerenveen. 14:30 aftrap!