Sweltsjes 2 excelleert één helft te kort.

ST Arum/Stormvogels'64 3

27 januari 2024 12:10

R.T. Letter

Sportpark De Bining/vv Arum
Sportlaan 7 B
8822VM
ARUM

De winterstop is weer voorbij en dat betekend dat de eeuwige talenten van ons sterrenensemble de tijgerbalsem en de steunkousen weer uit de kast konden halen. De wedstrijd stond gepland in Arum dus daar reden de mannen naar toe. Onderweg naar Arum rijd een grijs busje Ingmar bijna van de weg tijdens een inhaal actie. Toeters en bellen volgen. Gelukkig kwam iedereen er zonder kleerscheuren vanaf. Aangekomen in Arum kleden de heren zich om en laat SH iedereen even zien waar hij staat. Elke naam wordt langs gegaan + positie. Af en toe klinkt ook een naam maar daarna een korte adem pauze, om vervolgens ‘’jammer’’ aan te horen in plaats van een positie. Dat betekend bankje. Tijdens de warming-up spat de scherpte er vanaf en ook bij het afronden moet keeper Martinus (in scheidsrechters shirt) vaak vissen.

Als de wedstrijd op het punt staat van beginnen is dit de opstelling; Scheidsrechter Martijn op goal. Achterin staan Niels, Sven DC, Jelke en Vinnie ©. Op het midden spelen Sjors, JAK, Cornelius en Ingmar. Voorin staan Marc en Bobber Ruslan. Op de bank zitten Eling, Tymen, Jesper en Arjaaan. Vlaggenist van dienst is Douwe die nog een beetje sloeg is. Maar we gaan wel los. Vanaf de eerste minuut zijn de Sweltsjes aan de bal. Met veel rust aan de bal en een roulerend middenveld spelen de blauwhemden keurig over. Met Bobber Ruslan en Marc voorin is er veel snelheid. Ze worden in de eerste minuten vaak gezocht en er volgt ook al snel dreiging met wat schoten op en naast het doel. Als Bobber Ruslan door breekt kan de keeper nog net voorkomen dat het 0-1 wordt. Een corner van Ingmar volgt. Sjors krijgt de bal boven op de kletser, de keeper keert maar in de rebound is daar alleskunner Cornelius die als een echte spits op het goede plekje staat. 0-1 voorsprong! Na deze goal drukt Sweltsjes 2 door. Er zijn grote kansen voor Sjors, Johs twee maal, Marc, Bobber en zelfs Vinnie op zijn ouwe dag mag het twee keer van grote afstand proberen. Helaas blijft het 0-1. Na een goede redding van Martinus in het slot van de eerste gaan we aan de bakjes thee in de kleedkamer.

Rein en SH zijn dik tevreden in de rust. We bespreken nog even hoe en wat er allemaal gebeurd is en na deze tactische intermezzo gaan de mannen er weer tegen aan.

De tweede helft is ervaren grensrechter van o.a. van het eerste, Domingus, de vlaggenist. Jesper, Tymen en Eling komen in het veld. De tweede helft start veelbelovend met kansen voor Eling en Jesper. Helaas treffen beide heren geen doel. Sjors en Johs werken hard op het middenveld en achterin regeren Jelke en Sven. Het ziet er goed uit voor de mannen. Als Jesper zijn man uitspeelt en 1 op 1 komt met de keeper ziet hij niet dat Ingmar naast hem staat. Hij gaat dus zelf en mist. Eeuwig zonde want anders was de klus geklaard. De wedstrijd draait om. Een corner voor Arum wordt fantastisch binnen gekopt. 1-1. En niet veel later komt Arum op 2-1. Deze klap komen de talenten niet meer te boven. Arjaaan valt nog in en heeft een prachtige pass in huis. Het leek wel op zo’n pass van Haye op Kölhert. Een lust voor het oog. Sven vloekt nog iemand de huid vol wegens onsportief gedrag. Het woord zal ik niet herhalen maar ging over iemand van Arum die een bal onder het shirt had. Letterlijk.

Na dit hoogtepuntje fluit de scheids af en balen de mannen enorm want dit was een uitstekende mogelijk geweest om drie punten te pakken. Het mocht niet zo zijn. Gelukkig is er komende zaterdag een nieuwe kans. Thuis en wel tegen Joure om 13:30. Na onze wedstrijd is er in de kantine feest omdat het bijna nieuwjaar in China is. We rekenen op een grote opkomst want DJ Ajax gaat weer plaatjes draaien.

13:30, prime time. Tot zaterdag!!!