Goede start van competitie

Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM

Na drie bekerwedstrijden waarin 6 punten en een gedeelde eerste plaatst werden behaald stond nu de competitie voor de deur. Die begon met een uitwedstrijd tegen Irnsum. Omdat bijna de gehele selectie op Robin en Wiebe na nog nooit in Irnsum had gevoetbald was het voor de chauffeurs een pittige klus om het sportpark te vinden. Het schijnt zelfs dat iemand zoveel moeite had om de auto op de weg te houden dat een lokale groene container het moest ontgelden. Met groot gelach op de achterbank werd het sportpark gelukkig tijdig gevonden. Het had echter geen ramp geweest als we wat later zouden arriveren want de wedstrijd voor ons, Irsum 2 – Stiens 2 (1-4), liep wat uit.

Coach Hylke en gewaardeerd assistent Roelof hadden donderdag groot overleg over welke spelers mee mochten naar Irnsum. Een selectie van 16 man kwam op papier. Helaas voor Jouke begaven zijn bovenbenen het vlak na de training waardoor hij zaterdag niet kon voetballen. Beterschap voor Jouke. Gelukkig was Jouke samen met vaderlief naar Irnsum gekomen om de jongens aan te moedigen. Grote klasse. Na de bespreking en warming-up gaan de mannen ervoor. Meine ’Mo’ speelt vandaag niet in oranje maar in het geel. Achterin is er een plekje voor Gert Jan ‘Huminho’. Op het midden heeft Steinar zijn basisplek weten te behouden en voorin is Robin ‘Bobbie Bo’ te vinden. De wissels zijn Dytmer, Timo, William en Jente. Vlaggenist is Gelke B.

Als de mannen het veld opkomen worden ze ontvangen door grote oranje-zwarte rook pluimen vanaf de tribune van Irnsum. Een mooie ambiance voor een leuke pot voetbal. Onder leiding van de heer Lemmen trapt Irnsum af.

Het spel gaat op en neer, vaak door slordigheden aan de bal. Toch is Robin in het begin dreigend met was dribbels maar kansen volgen niet. Irnsum heeft met een aantal lange ballen ook kans op gevaar maar dit word onschadelijk gemaakt door Meine. De eerste grote kans is voor Irnsum maar gelukkig voor ons staat het vizier van spits Huistra niet op scherp. De wedstrijd vordert en Oeverzwaluwen begint gemakkelijker te voetballen. We komen dichterbij het Irnsummer doel. Jorn kopt en schiet naast, Robin schiet nog 2x over. Na een dik half uur komt Oeverzwaluwen op 0-1. Wiebe vind Steinar, Steinar vind Jorn, Jorn schiet snel en verrast zo de doelman van Irnsum in de korte bovenhoek. Een mooie aanval van rechts naar links en een mooie opsteker voor de blauwhemden. Vlak voor het rustsignaal krijgt Frans Wieger geel omdat de heer Lemmen in de war is met Ingmar. Uit die vrije trap volgt een voorzet en een hele grote kans voor Irnsum maar de teen van de Irnsum aanvaller is net te klein om de bal binnen te werken.

In de rust gaan Robin en Ingmar er uit. Dytmer en Timo komen er in. Ingmar is de douche nog niet uit of zijn vervanger heeft de 0-2 er al in liggen. Dytmer heeft zijn doelpunten aantal van vorig seizoen al geëvenaard. Het was Frans Wieger met de steekbal in de hoek waar Jorn achteraan ging. Jorn gaf voor en Dytmer stond keurig te wachten bij de tweede paal. Dan denkt Oeverzwaluwen iets te makkelijk en verslapt het. Na 10 minuten in de tweede helft word het 1-2. Op zich had die goal wel voorkomen kunnen worden maar dat is achteraf altijd makkelijk praat. Timo valt ook prima in en zit vaak op de brommer. Oeverzwaluwen ruikt nog een doelpunt en uiteindelijk scoren de heren ook. Wederom Dytmer, die een invalbeurt heeft waar je u tegen zegt. Hij verdubbeld zijn aantal goals in de competitie vergeleken met vorig seizoen. Na een mislukte voorzet van Wiebe komt de bal toch nog voor Dytmer zijn voeten en schuift hij hem beheerst binnen. 1-3. Steinar is toe aan vervanging en laat zich wisselen voor William die op linksbuiten komt. Het slotakkoord is voor Jorn Pries die een goede wedstrijd bekroont met een tweede goal. Weer is Frans Wieger betrokken door met een steekbal de assist te verzorgen. Jorn heeft het verslag van vorige week duidelijk gelezen waarin stond dat hij wild en vaak over schiet. Vandaag liet hij anders zien en snoert critici de mond. De eindstand is 1-4 voor Oeverzwaluwen, een mooie teamprestatie. Feest bij de spelers, stafleden en meegereisde fans/supporters, dank voor jullie steun!!!

Na de wedstrijd was er nog draaiend rat in de Irnsummer kantine. Hierbij werden wisselende succesen behaald. Dank aan organisatie voor de droge worsten en vlees pakketen. Graag tot ziens in Koudum voor de terugwedstrijd.

Rest mij alleen nog te melden dat het komende zaterdag Super Saturday is in Koudum. Sweltsjes 2 speelt om 13:30 tegen Heerenveense Boys. Om 14:30 speelt Oeverzwaluwen 1 tegen VC Trynwalden. Na afloop van de wedstrijd is er live muziek in de kantine van Pattrick Willemse.

Kom allemaal kijken bij de wedstrijd en blijf daarna allemaal hangen. Het belooft weer een mooie middag te worden in de Sândobbe.

Heel graag tot zaterdag!