Makkum 1 - Oeverzwaluwen 1

Suderseewei 1
8754GK
MAKKUM FR

Afgelopen zaterdag 7 oktober stond er weer een wedstrijd op het programma voor de mannen uit Koudum. Dit keer werd er afgereisd naar onze vrienden aan het IJsselmeer. Vorig seizoen was deze wedstrijd een ware degredatiekraker in de 3e klas. Dit maal treffen ze elkaar in de 4de klas en zijn beide teams nog ongeslagen. In de Sândobbe werd vorige week na een matige eerste helft en een sterke tweede helft toch nog een punt uit het vuur gesleept, mede dankzij onze verlosser (Jouke). Het thuis spelende team van vandaag beleeft een nog betere start, want zij wisten in de laatste 4 wedstrijden alles te winnen en scoorden iedere wedstrijd minimaal 4 keer. Alle ingrediënten voor een mooie pot voetbal met twee gelijkwaardige teams.

Makkum begon de wedstrijd met hoog druk zetten en dit resulteerde meteen in een paar gevaarlijke ballen voor de goal van Meine langs. Gelukkig was de achterste linie alert en werden de ballen vakkundig weggewerkt. Door de hoge druk van Makkum werd Oeverzwaluwen vaak gedwongen tot de lange bal en dit resulteerde dan ook in een paar kansen voor Koudum. Jorn Pries word halverwege de eerste helft 1 op 1 gezet voor de keeper. Helaas belandde deze inzet aan de verkeerde kant van de paal. Makkum is in de eerste helft ook nog een paar keer dicht bij een goal maar de goed keepende Meine de Jong gooit zichzelf er een paar keer knap voor en zorgt er zo voor dat de Koudummers met een 0-0 stand de rust in gaan.

De tweede helft begint Oeverzwaluwen sterk en weten ze bijna te scoren via een voorzet van Robin de Boer die Jorn Pries net over weet te koppen. Na een sterke begin fase van oeverzwaluwen is het Makkum dat het eind van de tweede helft de meeste kansen krijgt op de 1-0, maar door goed verdedigingswerk  weet Koudum dit te voorkomen.

Uiteindelijk na dik 90 minuten voetballen worden de punten verdeeld.  Een prima resultaat als je het over de hele wedstrijd bekijkt waar het alle kanten op had kunnen gaan.

Volgende week om 14:30 staat er een thuiswedstrijd  tegen Foarut 1 op de agenda, dat belooft weer een spektakel te worden.

Komt allen !!!