2e verliest met 2-1

V.V. Heerenveen 2

7 maart 2020 15:00

Onbekend

Afgelopen gister 8 maart jongstleden was het eindelijk weer zover voor de superhelden zonder capes van Sweltsjes 2. Voetballen, en voor het eerst sinds weken weer op een gewoon grasveld en niet op ons oude vertrouwde Afrikaveld. We moesten voor de 2x dit seizoen naar Heerenveen. Dit keer tegen VV. Wij waren nog ongeslagen in Heerenveen en dat wouden wij ook graag zo houden. Maar om een wedstrijd te winnen heb je ook een goede voorbereiding nodig. Het leek Geert een goed idee om, met bijna alle talenten die Oeverzwaluwen rijk is, pasta te gaan eten van te voren. Het was erg gezellig in de kantine en we hebben allemaal ons buikje lekker vol gestouwd. Voldaan en goed gevuld kon de reis naar Heerenveen beginnen. Toch? Mark Haytema? Verslaapman? Onze nogal uitgedunde selectie van inmiddels 12 man kon opzich nog wel een lichaam met 2 beentjes gebruiken. Mark dacht er anders over en bleef lekker op zijn luie beurlig liggen. Dit had overigens een zeer discutabele reden. Technisch en Financieel directeur Vincent besloot vrijdagnacht in Sneek tijdens een kroegentocht dat om 1 uur naar huis gaan voor "doetjes" was. Toevallig waren Mark en Sybrand, jawel Peppie en Skeppie, ook met onze Vincent mee. Vincent had een goede reden om laat naar huis te gaan; "Ik hoef morgen toch niet te voetballen". Mark en Sybrand helaas wel. Beide waren 5 uur thuis. Opzich, als je pas om half 2 hoeft te rijden, kun je nog mooi wat uurtjes pakken. Half 1 er af, even douchen, happen, tas in (laten) pakken (door mem) en gaan. Sybrand was keurig netjes op tijd aanwezig maar van enige fitheid was geen sprake. Ken gebeure. Mark in tegendeel was dus nergens te bekennen. Als iedereen in de auto zit vraagt Ingmar aan coach Erwin waar Mark is. "Verrek, belje die vent is". Johs belt Mark maar krijgt geen gehoor. We besluiten om naar Mark zijn osso te rijden op de Nieuweweg. Mark is nog keurig netjes in dromenland en inmiddels is het al kwart voor 2. Hij wordt snel van bed gehaald en stapt daarna bij Erwin in de auto. Met de kleding tas + de ballen en de bidons in de kofferbak van Erwin kunnen de mannen die inmiddels al in Heereveen zijn niets anders dan koffie drinken en wachten.

Bij aankomst kleden we snel om en doet Erwin het zakelijke gedeelte. De opstelling met een grote verrassing tevens een nieuwe naam waar zeker ook nog een mooi stukje over zal volgen... Keeper is vandaag Zijwindman. Achterin van links naar rechts; Ingooiman, Omvalman, Ruimer, Skepman. Middenveld; Wilman, MPBrommerman en Buikdansman. Voorin; Debutant Jesper de Vries, Lil Caravanopslag en Marthys Wadman. Bankzitters; Intikman en Verslaapman. Verslaapman is tevens zeer terecht benoemd tot vlaggenist. Daar gaan we. 5 minuten vers in de wedstrijd probeert Hveen een balletje over onze verdediging heen te gooien. Gelukkig komt deze bal bij Sybrand terecht. Hij kopt de bal niet richting de zijlijn maar wel naar eigen goal. Iets te zacht dat kopballetje... Zo zacht dat Hveeners om Sybrand heen rennen, de bal pakken, hem voor geven en uiteindelijk scoren. Zuur. 1-0. Daarna gaat het spelletje mooi heen en weer. Beide ploegen krijgen hun kansjes maar er vallen verder geen goals. Rust. Bakje. Tweede helft. Intikman vervangt zijn bruur en Verslaapman speelt inmiddels op de rechtsbakka. Er word bij vlagen mooi spel gespeeld door beide teams. Hier en daar gekke skills maar af en toe een ouderwetse loei over de zijlijn wat blijkbaar een "lange bal" moet voorstellen. Gelukkig mag dit op ons niveau. Het is denk ik rond de 70ste minuut als een lange bal van Heerenveen onze Domingus velt. Hij probeert te koppen maar valt om. Omvalman is geboren. Dit leid wel tot 2-0 want de Hveeners letten goed op. Dries wordt helaas voor de 2de maal geklopt. Oei, das een tikkie. Met nog 20 minuten te gaan moeten wij nu 3 maal een goaltje zetten willen wij onze ongeslagen status in Hveen behouden. Kansen krijgen wij wel maar onze vedette Lil Boerloos mist 1 hele dikke een op een kans. Boermeieagkleppenopman (MPB). Boer choked, he bottled it, hij vernaggeld het, hij vertyfd het. Een beetje Spursy. Wie wel scoorde was intikman. Een prachtige aanval over rechts met mooie een-tweetjes en een prima voorzet van Verslaapman