Sweltsjes twa kannonen voer?

Sleat 2

26 november 2022 12:15

G Knot

Sportpark 't Krudfjild
Spanjaardsdijk 22
8556AK
SLOTEN FR

Worden de sweltsjes kannonen voer in sleat? Die vraag zou vandaag worden beantwoord.

In keurige kledendracht komen de sweltsjes aan op sportpark de sandobbe om richting sleat te vertrekken.

We zijn weer voorzien van nieuwe sweltsjes twa polos! Dikke shi(r)t. Hulde corne voor het regelen van dit mooie zaterdagse en zondagse shirt!

Aangekomen in sleat.

Oud leider van de sweltsjes, Hans de v nam de woorden in de mond 'een uit de kluiten gewassen sleat'.

Dat was ook zo het leek wel of de mannen ut sleat, Aan kogelhangen hadden gedaan een paar waren aardig lang. Meestal is nilla de breedste van het veld vandaag was dat niet het geval.

De sweltsjes mochten er ook zijn met een fitte berend en een niet fitte do mingus aan de start wat niet een verrassing is gaan we strijden!

Een mooie selectie werd samengesteld door trainer wido Amsterdam en leider vincent hol.

De opstelling - freddy veenstra op goal.

Achterin:sven dc-do mingus-tinus heftruckus-ruimer

Middenveld: rodney jr-nilla-sperend jan-dirk young kiepeboer

Voorin: allard oorlog en shab.

De bank wordt gevuld door, zanger merkus-daniel schoonzoon-jelle B en vinnie.

Ja u leest het goed aanvoerder vinnie is gebonsjoerd naar de reserve bank niet trainen en toch slijmen bij de trainer heeft niet gewerkt. Maar we weten dit met z'n allen te accepteren als echte sweltsjes.

Nu naar de wedstrijd, wij staan als team vrij laag en corne geeft dus daarom ook de bal steeds op de centrale mannen tinus en do mingus. Ze weten het middenveld wel te vinden alleen stokt het wat tot de 16 meter.  Zoals al eerder gemeld was de lengte toch wel aardig van de mannen van sleat, daarom een goede optie om zelf het voetbal van uit achter op te bouwen.

Het spel gaat wat heen en weer, al weten beide ploegen niet de laatste eindpass te geven om op doel te treffen.

2e helft

Dominguez wordt eervol gewisseld door vinnie en rodney jr wordt vervangen door zanger merkus.

Zanger merkus gaf voor de wedstrijd in de auto aan dat hij een kwartier max. voetballen een prima idee leek, niets is minder waar hij zal het een dikke 45 minuten volhouden, netjes.

Sleat weet 1 van de mannen zover naar achteren te schuiven dat hij bijna naast de keeper komt te staan. Dat maakt het voor ons niet makkelijker om de bal richting doel te treffen.

2e helft is het voetbal vanuit achter iets moeilijker dan in de 1e helft.

Al hoewel krijgen we een vrije trap op een mooie plek, bj legd aan en de bal gaat richting de corner vlag. Sperend jan zou dit ontkrachten maar de bal wordt onderweg bijna geraakt door zanger merkus hij leek de verlossende 0-1 op de schoen. Hij baald zienbaar en haalt zijn handen door het haar.

Het middenveld weet shab een paar keer weg te sturen maar ook hij laat zijn acties onbeloond.

Het blijft dus 0-0 in sleat.

Volgens ons een terechte uitslag geen van beide ploegen weten het net te vinden en dus ook niet echte 100% kansen te creëren.

Savonds werd er plaats gemaakt voor de lederhosen, er werden aardig wat liters beco, bier en appeltjes naar binnen getetterd in de kantine.

Ook Hulde voor de feestcommissie voor het regelen van deze mooie feestjes.

Volgende week treden we THUIS om 12:30 aan tegen Heerenveense boys 7.

Komt allen support your locals.

Hup sweltsjes twa.