Sweltsjes 2 krijgt te weinig tegen Wolvega

Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Omdat het laatste christelijke wedstrijdverslag alweer van 29 november dateert is het weer eens tijd voor een mooi verslag over onze wedstrijd tegen de Wolveganezen. Omdat Ingmar altijd maar 3 minuten bij Oev 1 voetbalt mocht hij vandaag met het sterren assemble van topcoach Ibrawidovic mee. Net als Ingmar komt ook onze nieuwe Oekraïense aanwinst Bohdan mee doen. Beide heren starten vanaf de flanken voorin. Hier later meer over.

Als de klok in Koudum half 1 slaat zijn er welgeteld 5 man inclusief Wido. Skande met hoofdletter S. Zeker als Berend verteld dat hij al sinds 12 uur in het warme hart was maar het alsnog presteerde om te laat te komen. Helaas voor ons begint Berend in de basis. Kooi was ook weer eens klassiek te laat. Hij werd wel veroordeeld tot de bank. Terecht. De tijd vordert en Wido houdt een bespreking en benoemt de hoofdzaken van vandaag. We hebben iets goed te maken want de eerste wedstrijd tegen Wolvega had een slechte afloop voor de ongekende talenten. Scheids had ook invloed toen. Vandaag was er een top scheids opgetrommeld met een Heerenveen verleden. Gelukkig maar want Cambuur gaat er aan. Met deze gedachte konden we rustig en scherp de warming-up doen. Na een mooi positiespel en afrond sessie gaan we beginnen.

De opstelling is als volgt; Gepensioneerde beste keeper van Koudum heeft de wanten weer aangetrokken omdat officiële goalie Feike Pieter met de biergriep op de bank ligt. Beterschap. Achterin spelen v.l.n.r. Sven de containerman DC, Roelof mei syn lytse huskes, Domingus en Vinnie. Op het midden Berend Jammer, Eling Haaland en Allard. Voorin Oekraïense vriend Bohdan, Demarcus en Ingmar. Op de bank zitten Kooi, Pacman en Peter Wietzon met LSC tas. De laatst genoemde is de eerste helft vlaggenist. Grote dank namens een ieder. Onder leiding van de heer Talsma trappen de gasten af. Topcoach Wido heeft aangegeven dat we druk vooruit gaan zetten. Dit lukt soms aardig en soms ook niet. Eenmaal als het balbezit is veroverd spelen we soms leuk voetbal. Op andere momenten duurt het wat langer als we willen overspelen en houden we de bal net iets te lang bij ons. Soms balverlies. Soms niet. We krijgen wel kansjes via Demarcus, Allard en Berend. Vriend Bohdan heeft mooie skills geleerd van Yarmolenko die bij o.a West Ham en Dortmund heeft gevoetbald. Hij skilled zich er af en toe mooi langs. Berend en Allard maken veel meters en Eling is creatief met het balletje en strooit met mooie passes. Vinnie en Ingmar hebben een top communicatie en nemen steeds keurig netjes elkaars man over. Sven dekt als vanouds kort op zijn man tot ergernis van de Wolveganezen die beginnen te klagen op de heer Talsma, gelukkig blijft hij rustig. Roelof en Domingus spelen achterin de spitsen uit en Cornelius heeft mooie verre uittrappen (wind mee). Helaas komen we wel 0-1 achter. Vlak voor de rust is dit wel even een tikje.

In de rust is Wido tevreden. We missen alleen één cruciaal dingetje wat best wel belangrijk is in het voetbal; doelpuntjes. Op zich wel handig ja. Pacman komt er in voor Bohdan, Vinnie gaat er af voor Kooi. We gaan weer los. De start is voortvarend. Marc krijgt kansen en omdat Domingus naar links bakka verhuist komt de crosspass van deze man ook weer tevoorschijn. Via combinaties op het middenveld spelen we best leuk over. Helaas maakt Wolvega de goals vandaag. Na een kwartier in de tweede helft maken de bezoekers 0-2. Dan mag Domingus er uit. Wietze maakt zijn debuut als linksback. Wietze heeft heel veel loopvermogen en vliegt over de linkerflank. Hij geeft een paar mooie voorzetten die net niet binnen worden gewerkt omdat Pacman maat 36 heeft. Zonde. De tijd duurt voort en het lukt niet meer om te scoren. Een 0-2 verlies waar zeker meer in had gezeten. Wel genoeg aanknopingspunten om mee door te kunnen. Het seizoen is nog lang en er zijn nog zat punten te halen. In de kantine werden er lekker wat biertjes weg-ge-ettert en daarna trapte uitbater Jelmer ons richting de Klink. Komende zaterdag zijn de helden van de Koudummer velden vrij.

De eerst volgende tegenstander is NOK 2. Graag tot dan. De groeten.