2e pakt mooie overwinning op VVI

VVI 3

16 november 2019 14:15

Onbekend

Yes, het is weer zover. Een stukje over de wedstrijd van zaterdag. Een 15 man sterke selectie reist af naar Idskenhuzen voor de partij tegen VVI 3. Deze mannen stonden tot gister 2 punten achter ons, winnen was wenselijk dus. Aangekomen komen we er achter dat de shirts niet in de kledingtas zitten. Stress voor Buf, paniek bij Johs en hoofdpijn voor Vincent. Gelukkig hebben in dit tijdperk telefoons waardoor we kunnen bellen naar het thuisfront om te vragen of er ook iemand de shirts naar Idskenhuizen wil brengen. Gelukkig hebben wij veel supporters (bij de vleet) dus dat was zo geregeld. Romke bedankt! Ook aan alle andere supporters die de ongeveer 20 minuten durende reis moesten afleggen om bij onze wedstrijd te komen kijken, dank. Wel geteld 5 of zelfs meer. Shirts check! ✅ Bidons? ❌ Nou die niet, die staan nog steeds in Koudum... Dan maar zonder vocht ten strijden trekken. Met de volgende namen gaan we beginnen; Geert, Sybrandus, Arjen Dominicus, Rinze, Vinnie, Williams, Dirk M vd kpb, Steinar, Marthys, Boer, Mark. Op de Bank; Jitse (v), Albert Domingus, Sander ut Hylpen en last but not least Ingmar. Johs en Erwin als technische staf langs de lijn. Los! 3e. minuut, 0-1 Mark. Op de brommer, beste goal. 1.2.3.4.5 Hey 1-1. "Giet wer mooi" en "Wer he we dit jedder sjoen?" Klinkt van de bank + nog wat bijbelse teksten die ik jullie maar bespaar. Zonde dus, 1-1. Het spel golft op en neer zoals wel vaker gebeurd in het voetbal. Totdat er gescoord wordt en weer is het Mark. Deze is mooier dan de eerste maar helaas hebben we geen beelden. Juichen, 1-2 voor. Na een half uur grijpt Erwin drastisch, volkomen uit het niets, totaal niet afgesproken en compleet onverwachts in. 3 wissels. Albert D, Jitse en Ingmar er in. Mark, Syb en Dirk(?) er uit. Er zou verder niks bijzonders gebeuren. T drinken.

2de helft los. Dit zou een zware helft worden, het begon nog redelijk goed met redelijk "verzorgd" voetbal maar naar mate de wedstrijd het einde naderde werd het voetbal steeds minder. VVI 3 gaat 1 op 1 spelen en roeit alles lang naar voren. Nog 20 minuten te gaan. Dat duurt nog wel even. Gelukkig hebben wij Geert en companen achterin staan die alles tegen hielden. De mannen houden alles tegen en als we dan een keer mogen counteren scoren we niet. Ingmar, Steinar, Mark en Boer krijgen de bal er niet in. Tegen houden met alles wat we hebben. En jawel het lukt! We winnen weer! Niet best. Dit was de eerste ploeg sinds weken die weer eens echt goede tegenstand bood. Bravo. Maar gelukkig voor ons gaan de punten mee terug naar Koudum.

Feest in de kleedkamer en er wordt lekker mee gebrult op de hits van Django Wagner. Kali is in Koudum te horen zeiden menig volgers van ons mooie team. Sommigen van ons namen nog de moeite om naar Renado te gaan omdat Domingus zijn debuut als grensrechter maakte bij het hogere team. Over het resultaat hebben we het niet. Groot feest bij Sweltsjes 2 want weer winst. We klimmen naar de 4de plek. Volgende week een thuis wedstrijd tegen Nieuweschoot. Dan gaan we voor een gelijkspel. Half 1 aftrap! #cometosweltsjes2