Oeverzwaluwen VR1 - SC Bolsward VR2

Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Afgelopen woensdagavond speelden we thuis tegen Bolsward. Ook Henkie kon haar tanden weer in de wedstrijd zetten. Maar liefst 14 vrouw op papier die ons hopelijk naar de overwinning zouden voetballen. Na een ‘Jeltsje’ gingen we het veld in en kon de wedstrijd beginnen. We hadden een ietwat verwarde start. Bolsward wist een opstelling neer te zetten waar wij tot dusver weinig ervaring mee hadden. Toch wisten we dit om te schakelen. Na enige tijd wist Geke voor de goal te komen en de bal via de ene paal, naar de andere paal, in de goal te krijgen. 1-0! Nu vasthouden tot rust. Echter viel er in de 40e minuut een vrije trap voor Bolsward ongelukkig tussen de palen. We moesten dus met gelijkspel het bakje thee nuttigen.

Toen de tweede helft het eerste van Bolsward in het veld stond en het tweede plaats had genomen op de bank, konden we weer los. Meerdere pogingen wisten niet in de goal te belandden, waarnaar de keeper de bal weer ver uit de goal schoot. Janien had daar een hard hoofd in. Helaas viel de bal voor Bolsward wel precies tussen te palen. We moesten genoegen nemen met 2-1 verlies. Gelukkig was er zaterdag ook nog genoeg te nemen. Biertjes vloeiden rijkelijk.

Vanavond spelen we onze laatste wedstrijd van het seizoen om 20:00 uur thuis. Oud en de rest nemen het op tegen Deinum. Komt dat zien!