Oeverzwaluwen VR1 - FC Harlingen VR1

Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Zaterdag 20 november werd er weer een wedstrijd gespeeld in Koudum tegen de nummer drie van de competitie, Harlingen. Nog steeds waren we niet over de laatste nederlaag tegen Bolsward heen. We hebben de laatste wedstrijden steeds beter voetbal laten zien, wat ons betreft zouden ook wij nu wel bijna punten verdienen. Jan en Henk coach, dus wie weet vandaag?
We begonnen met een verrassende opstelling; Indy als laatste man met achterin vlnr Eliena, Trudy en Pietie. Op het middenveld werd Jo bij Jildou P. en Janien gevoegd. Linksvoor Geke, die haar spitspositie overgaf aan Oud. Rechts vonden we Silke, die samen met Famke en Sterre vandaag ons team kwamen versterken. Eigenlijk zou Jenny in de basis starten, maar een bed ligt eigenlijk de hele dag gewoon lekker. Dus bank om later een meesterlijke invalbeurt te maken.
Om 13:30 uur werd door amigo het fluitsignaal gegeven en begon de wedstrijd. We begonnen wat raar aan de wedstrijd, na 10 min stond het al 0-1. “Niet weer! Niet weer!” Spookte door menig hoofd. Er ging een knop om. Al snel wisten we 1-1 te maken. Na een paar mooie kansen en acties werd de 2-1 gemaakt.
Rust. In de rust kregen we de bemoedigende woorden van de coach: “we staan voor, maar we moeten doorzetten, we hebben het nog niet gewonnen.”
De tweede helft had een chaotische start waardoor er helaas een tegendoelpunt kwam. De tegenstander voerde druk uit, maar dit hielden ze niet lang vol. Net na de 2-2 werd al snel de 2-3 gemaakt en ook de 3-3. Menig vrouw van de tegenpartij kon niet meer met de spanning omgaan. Meerdere vrouwen gingen out, terwijl wij de enige Oud in ons team hadden. Het was een strijd, die beide partijen maar wat graag wilden winnen. Voor ons een eerste overwinning, voor hun een eerst verlies…
In de laatste 10 min wist Geke haar derde te scoren waarmee ze 4-3 maakte! We moesten nog 10 minuten vol blijven houden. Van voetballen was de laatste minuten weinig sprake. Bal na bal werd het veld uitgepoeierd. Ingooi, na ingooi… Uiteindelijk blies amigo op zijn fluit en was er een mega ontlading. De eerste overwinning was een feit! Het voelde als kampioenschap en zo hebben we dat in de derde helft ook gevierd!