ST Beetgum/CVO VR2 - Oeverzwaluwen VR1

It Bosk 2
9045PA
BITGUMMOLE

Na een slechte voorbereiding op vrijdag, weinig bier, mochten we zaterdag nuchter een potje ballen te Beetgum. Nellie 32 seconden te laat, dus boete. Met 13 vrouw sterk, warempel allemaal uit eigen team, gingen we die kant op. Ter plaatse was de start op z’n kelderklasses. Mooi op een snoeihard, niet grasveld te noemen hoekje, wat heen en weer huppelen en balletjes trappen. Dit maakte de slechte voorbereiding van vrijdag weer een beetje goed. De wedstrijd mochten we gelukkig wel op groot veld spelen.

De scheids blies op z’n fluitje en de sweltsjechicks trapten af. Even 5 minuten zoeken, maar stabiel op de helft van de tegenpartij gespeeld. De inzet werd beloond door een mooi voorzetje, met een goal van Geke die niet tactisch over de bal stapte. 1-0. Pries pakte vlak voor rust nog even een trap mee, tijdens de wedstrijd was ‘t nog een beetje oké, daarna was het ku(i)t.

Rust. 6puntencoachHenk was positief. Tweede helft veel kansen, weinig mee gedaan. Laatste minuten seinde 6puntencoachHenk naar Janien dat er meer tactisch tijd moest worden gerekt. Bij een schouderduw zag Janien kansen, greep naar schouder en schreeuwde het uit. Goed afgekeken bij de pro’s, zeer geloofwaardig. Scheids vond het overdreven, kon een goed staaltje acteerwerk niet waarderen. Ineens kreeg Indy geel. Ze weet nog steeds niet waarom. De scheids had het vast niet goed gezien, want hij had zijn bril niet op, tóch Indy? Indy gek, heit Indy ook, we weten nu van wie ze het heeft. Indy draagt vol trots de titel ‘eerste gele kaart ooit’. Indy 5 minuten straftijd naast het veld met nog diezelfde 5 minuten speeltijd.

Het werd een prima potje pingpong, waarbij de bal gelukkig buiten de palen bleef. Gewoon weer winst! Tweede op rij. Wat een feest!

Tijd om te douchen en schoon ondergoed aan te trekken, behalve als je Hendrika heet. Daarna de kantine in, Henkie stond er prompt bij, om een klein overwinningswijntje te drinken, samen met de rest van de dames en Indy die voor nog minimaal een jaar heeft bijgetekend. Het was weer een mooie zaterdag.