Fraaie overwinning (0-3)(0-7)

Oeverzwaluwen JO13-1

23 november 2019 9:00

Reporter Bearnt Marten;

vol goede moed gingen we richting Bakhuizen. Erg koud maar we waren van plan te winnen! De laatste bekerwedstrijd was geëindigd in 7-7; reden  voor ons om nu te voetballen voor de overwinning. Het team was op volle sterkte, in de eerste helft stonden Ids, Age Hessel en ik op wissel.

De eerste vijf minuten was het spannend daarna leek het dat we wat overwicht begonnen te krijgen in het spel. Het lukte niet goed de verdediging te doorbreken. Kan je er niet omheen, kan je er niet doorheen dan maar gewoon er overheen! Tim maakte een prachtig openingsschot, een mooie voltreffer. Zo kwamen de kansen voor Oeverzwaluwen. Lieuwe, Timon, Jis en Famke kregen kansen. Maar Rowan maakte de 2e goal. De verdediging van Alwin, Emma, Tim en Wessel bleef standhouden en het lukte Tim een 3e goal te maken. NOK/Bakhuizen kreeg steeds minder voet aan de bal. Tijd voor de rust.

Tweede helft werden wij gewisseld: Julian, Wessel en Emma kwamen in de dugout bij Sietze Henk. Mark bleef vlaggen. Tim ging op hetzelfde spoor door, huppakee 4-0 in the pocket.  Sietze kreeg het ‘kald’ op doel, even mocht NOK/Bakhuizen ook een kansje wagen door goed keeperswerk weer doorrrr (en warm). Rowan scoorde het 5e en 6e doelpunt. Een speler minder bij NOK/Bakhuizen door een tand door de lip. Tim maakte het rijtje af met een vierde treffer; het 7e doelpunt. Reden voor plezier, dat viel niet in goede aarde bij NOK/Bakhuizen– de keeper verliet zijn doel om een speler te pakken. Hierdoor moest de keeper voortijdig het veld verlaten. De scheids heeft het spel toen maar afgeblazen. Wat een goede wedstrijd gespeeld door ons, heerlijk gevoetbald.