Oeverzwaluwen bijna veilig na gelijkspel

Oeverzwaluwen 1

DWP 1

Robin de Boer (vrije trap)

3e klasse A

14 mei 2022 14:30

R. Paulusma

Sportpark De Sandobbe
Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Op zaterdag 14 mei was DWP uit Sint Johannesga de tegenstander. Waar DWP alleen nog speelt voor de eer en een hogere klassering in de competitie, moet Oeverzwaluwen nog enkele punten binnenhalen om de nacompetitie te kunnen ontlopen. Het goede nieuws is dat Oudehaske een flinke nederlaag moest incasseren tegen Workum. Nu eerst verder naar de wedstrijd Oeverzwaluwen – DWP.

Met enkele wijzigingen in de opstelling ten opzichte van de wedstrijd tegen Heeg, begint Oeverzwaluwen aardig aan de wedstrijd. Het baltempo is hoog en de voorwaartsen worden door de middenvelders aan het werk gezet. Robin de Boer en Elmer Laagland worden al snel gevonden en zijn dan ook dreigend. Al snel leidt dit lichte overwicht tot een vrije trap op een mooi positie. Robin de Boer gaat vol vertrouwen achter de bal staan en schiet de bal hard binnen in de hoek van de keeper. 1-0.

Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Maar het tegendeel wordt bewezen. Door onnodig balverlies en half ingrijpen krijgt DWP uit het niks een corner. Een strakke hoekschop volgt en er kan hard binnen worden gekopt. Helaas blijft het hier niet bij. Al snel kan DWP weer een aanval opzetten. De buitenspeler van DWP levert een prima voorzet af op het hoofd van Anton Holtrop die met dit buitenkansje wel raad weet. 1-2.

In het restant van de eerste helft gebeurd er niet bijster veel. DWP laat de bal over aan Oeverzwaluwen, die niet verder komt dan kleine kansjes. Irritaties aan beide zijden lopen langzaam op en er worden hier en daar wat gele kaarten uitgedeeld.

In de tweede helft jaagt Oeverzwaluwen op de gelijkmaker en worden er goede kansen gecreëerd. Hierdoor komt er ook ruimte voor DWP en zij proberen voornamelijk uit snelle counters de voorsprong uit te breiden. Gelijk aan de eerste helft krijgt Oeverzwaluwen in de 71ste minuut weer een vrije trap. Wederom staat Robin de Boer achter de bal en schiet hem zuiver in de korte hoek waar de meesten een voorzet hadden verwacht. 2-2.

Oeverzwaluwen ruikt de overwinning en probeert door te drukken. Een paar minuten later lijkt de wedstrijd wederom te kantelen richting de kant van DWP. Guus Bruins krijgt een harde schop en in een opwelling trapt hij zijn tegenstander na. Een gele kaart voor de speler van DWP en een rode kaart voor Guus Bruins. DWP neemt nu de wedstrijd in handen en probeert met direct spel de voorsprong weer in handen te krijgen. Echt gevaarlijk wordt DWP niet meer en zijn er zelfs nog een paar kleine mogelijkheden voor Oeverzwaluwen.

Uiteindelijk is de uitslag 2-2. Een uitslag waar beide ploegen mee kunnen leven. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen VV Sneek Wit Zwart op het programma. Tot dan!