Joure JO19-3 – Oeverzwaluwen JO19-1

Hoge Zomerdijk 5
8501ES
JOURE

Afgelopen zaterdag 27 mei stond alweer de laatste competitiewedstrijd op het programma, uit tegen Joure JO19-3. Na veel gelijke spelen en een paar nederlagen was het weer eens tijd voor een overwinning. De laatste overwinning was namelijk de eerste wedstrijd na de winterstop. Deze wedstrijd werd namelijk gewonnen met 1-2 uit bij Sneek Wit Zwart. Tijd voor 3 punten dus. Het wou wel een lastige wedstrijd worden, omdat Joure toch een paar plekken boven ons staat.

Om 11:00 uur werd er afgetrapt met de volgende elf namen. Martijn© uiteraard de keeper. De defensie v.l.n.r. bestond uit Brent, Thijs, Werner en Douwe. Het middenveld bestond uit Jelke, Jurgen, Mark en Durk. Voorin stonden de spitsen Christian & Jurre. Tymen en Ivo zaten op de bank. We begonnen de wedstrijd goed en kregen gelijk al veel kansen door ballen achter de verdediging te leggen. Christian, Jelke en Brent waren dichtbij de 1-0. Scoren deden we niet. Niet zo gek want dat is al het hele seizoen ons probleem. Christian kon helaas niet verder en voor hem kwam Ivo. In de 12e minuut viel gelukkig wel de 0-1 door Mark na een beetje geluk. We waren veel sterker dan Joure, ze kregen maar weinig kansen door het sterk spelen van onze kant. Rond de 30e minuut beloonden we ons zelf en Jelke vooral zichzelf ook met de 0-2. Hierna werden we iets slordiger en kwam Joure iets meer tot dreiging en dat resulteerde ook meteen in de 1-2. Douwe werd het bos in gestuurd en vervolgens werd het schot van richting veranderd door Thijs waardoor Martijn kansloos was. 1-2 was dan ook de ruststand.

De tweede helft kwam onze spits Tymen (nog steeds 0 goals) binnen de lijnen voor de andere spits Jurre (1 goal). We gingen door waar we het eerste half uur van de eerste helft bezig waren. Dominant aan de bal en de ballen achter de verdediging leggen. Dat resulteerde in de zoveelste lange bal van Jurgen op de opstomende Brent en die maakte het mooi af, 1-3. Vervolgens gingen we iets minder op de aanval spelen en hielden we bal mooi in de ploeg. Joure kwam er niet meer aan te pas. Brent en Jelke oftewel ‘de tandem’ combineerden er mooi op los en zo ontstonden er naast de lange ballen ook mooie opgezette aanvallen. Stofzuiger Durk was weer nuttig op het middenveld en de verdediging stond als een huis. Thijs coachte alles positief aan (niet). Dit alles werd beloond door linksback Brent met alweer zijn tweede goal van de wedstrijd (!), 1-4. Ook Mark beloonde zijn goede wedstrijd door de 1-5 te scoren. We kregen nog een aantal kansen maar helaas scoorde Tymen weer niet. Hoogtepunt aan de kant van Tymen was het uitglijden op het kurkdroge veld. We hadden wel veel meer kunnen scoren, maar zoals gezegd is scoren een probleem voor ons. Desondanks werd er een prachtige 1-5 overwinning gehaald en speelden we zeker onze beste wedstrijd van het seizoen. Coaches Klaas Jan en Jelmer waren dan ook zeer tevreden. MOTM was dan ook zeer terecht ‘mooiweervoetballer’ Jelke.

Uiteindelijk mogen we zeker tevreden zijn over wat voor ontwikkeling we na de winterstop hebben gemaakt. 2x winst, 5x gelijk en 4x verlies. Er werd nooit dik verloren met uitzondering van de uitwedstrijd tegen Bolsward. Zelfs van de kampioen SDS had de nederlaag niet gehoeven. Best knap voor een team waar de meeste jongens nog mogen spelen in de JO17, waarvan een paar zelfs al in het eerste gespeeld hebben dit seizoen. Volgend seizoen kan het alleen maar beter gaan en daar gaan we ook zeker vanuit.