Sweltsjes twa voorbij Joure

Hoge Zomerdijk 5
8501ES
JOURE

Zaterdag 12 november, de dag na 11 november dan is de dag. Dat ook shab een liedje zingen mag dat deed hij dan ook en deelde dit in de serieuze groepsapp van de sweltsjes.

Hij legde dit moment vast en kreeg keurig een snoepje, dat zelfde zingen zou hij ook doen als we vandaag de 3 punten mee zouden pakken, is niet gebeurd schaam je shab.

Voor de wedstrijd brande het domingus letterlijk en figuurlijk in om de 3 punten te pakken,jammer en mooi tegelijk.

Vandaag was het weer zover onze peterson wietze stond op het wedstrijd papier lekker man.

De opstelling van de sweltsjes.

Freddy veenstra op goal.

Verdediging werd gevormd door: sven dc, Dominguez, heftruck tinus, Vinnie. Middenveld: go go gadget falkena, nilla, BJ, young kiepeboer.

Aanval: lampion shab, en onze peterson wietze.

Bank werd gevormd door: good old young janH en talent gymboy thijs.

Supporters rodney deV en marck f bedankt.

We gaan los,

Het spel golft heen en weer al zijn wij wel de ploeg die het meest aan de bal is.

Na een minuut of 10 krijgt tinus 3x een vrije trap tegen wat nergens opsloeg, daardoor lag de frustratie bij hem zo hoog als een heftruck reiken kan, trapt de bal weg en de scheids opperd hem 10 minuten op de bank plaats te nemen.

We spelen dus een tijdje met 10 man, we weten dit goed neer te zetten en leggen keurig spel op de mat.

gogo gadget zet keurig druk en weet de bal los te weken en komt op de keeper af. Jaja daar ligt hij in het netje 0-1 voor de sweltsjes.

Freddy veenstra weet een bal te pakken, een blinde bal wel te verstaan de zon stond zo akelig laag dat onze keeper dagblind werd, Maar hij pakt hem keurig

Tinus komt weer in het veld en spelen dus weer 11 tegen 11.

Wij zijn de betere ploeg maar ook joure meld zich een paar keer voor de goal verdedigend word dit keurig opgelost.

Ook weet shab door keurig hoog druk te zetten de bal een paar keer los te weken.

Dat duurde hooguit een kleine 35 minuten dan volgt er een klein opstootje rechts voor in het veld, Peterson wietze krijgt een veegje voor zo'n gezicht. de scheids twijfeld en do mingus opperd een rode kaart de scheids luisterde natuurlijk.

Met 0-1 gaan we de rust in.

Coach wido Amsterdam was te tevreden wij dus ook. Voor dat de scheids ons ophaalde stonden we alweer klaar dat zegt genoeg over de inzet en de wil om te winnen vandaag.

Dan nu het 2e gedeelte van de wedstrijd.

We nemen gelijk het voortouw. Binnen 10 minuten is het maar lieft 2x raak voor ons, allereerst weet young kiepeboer een keurige goal te maken heerlijk 0-2.

Daarna stoomt Vinnie op en weet de bal keurig af te leveren bij de voorste strijders en jahoor u gelooft het vast niet het is weer gogo gadget falkena die weet te scoren. 0-3 dik tevreden.

De wissels worden doorgevoerd, nilla en do mingus gaan er uit. Thijs en good young old jan H komen erin.

Even later is het een geweldige goal die gemaakt word shab en janH spelen de jousters kapot en tikkie takkie spel volgd de bal geland bij Jan zou hij schieten, nee shab dan? Nee die legt hem terug op jan H. Hij twijfeld niet en de 0-4 is een feit.

Joure weet nog 1 klein dingetje terug te doen dat brengt de eindstand op 1-4.

Al met al kunnen we dik tevreden zijn over het spel van ons zelf, we durfden vandaag zelf te voetballen en lieten dit ook met vlagen zien. Mooi om te zien dat de trainingen ook beloond worden voor wido Amsterdam.

Natuurlijk is het dan mooi nieuws om te horen dat alle senioren teams 1,2 en 3 punten pakken.

Nog mooier werd dit weekend omdat bepaalde eredivisie teams wonnen, voor sommigen iets minder.

Volgende week is het de beurt aan ons om de koploper de bespelen dat is in dit geval nok 2.

Hopenlijk krijgen we weer een fit team op papier en zijn er genoeg die lekker trainen willen.

Niemand van ons hoefde zich te melden in zeist.

Peterson wietze ook niet we verwachten hem dus tegen nok weer.

Dus volgende week 14:00 tegen nok 2 #supportyourlocals