De kruisiging van Sweltsjes TWA!?

Urk 5

5 november 2022 13:30

H. Bruggenkamp

Sportpark De Sandobbe
Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Na een rustperiode van competitiewedstrijden van ongeveer 1 maand mochten wij, de talenten van Sweltsjes TWA weer de schoenen opzoeken om te voetbalen tegen Urk 5. Eerder dit jaar speelden wij al thuis tegen Urk 6 toen verloren wij 0-5, die uitslag is geen goede voorbode voor deze wedstrijd. Dit betekent helaas ook dat wij dit seizoen nog 2 keer moeten afrijzen naar het Nederlandse Jeruzalem Urk, gvd…

We konden helaas met het 2e niet genoeg spelers op papier krijgen, hierdoor moesten er weer van alle kanten mensen worden opgetrommeld. Hulde aan hofleverancier Sweltsjes TRIJE met het verstreken van onze selectie. Verder was er een klein spelfoutje op het selectiepapier waardoor wij bijna onze spits ‘WIljan’ moesten missen (niet William dus). Mooi Dat WILJAN zo last minute toch nog kon komen.

Aankomend bij de opstelling:

Keeper: Freddie Veenstra

Verdediging: Zanger Merkus, Sven DC, Tinus heftruck, Vinnie.

Middenveld: Marcel, Nilla, Sperend Jan, Jelle.

Voorin: Shabani en Wiljan.

Bankwarmers: Harm, de man van glas Domingus en Jan Eelze aka Jozef, Jozef is natuurlijk een groot voorbeeld voor de gelovige Urkers en moest hierdoor een handvol aan handtekeningen uitdelen.

Het is 13:30 en het fluitsignaal klinkt. De wedstrijd begon rustig, weinig kansen van beide kanten. Urk komt een paar keer dichtbij, maar een 100% kans is niet ter sprake. Totdat halverwege de 1e helft de 0-1 binnenvalt. 1 van de aanvallers van Urk krijgt de bal in de 16 en schiet de bal vakkundig in de rechterbovenhoek. Zonde, maar de strijd is nog lang niet gestreden. De Sweltsjes TWA mannen krijgen redelijk wat ruimte om de bal achterin rond te spelen, maar verder dan dat komen we helaas niet heel vaak. Aankomend eind 1e helft: Een speler van Urk heeft in onze 16 de bal aan de voet op de achterlijn met de rug naar het veld. Niet de meest dreigende situatie zou je zeggen, maar hier is niet iedereen het mee eens. Een speler van ons vond het verstandig om de Urker naar de vloer te werken. Penalty. De bal gaat op de stip en de schutter neemt zijn aanloop. De bal beland in de rechter onderhoek, Freddie Veenstra zit in de goede hoek, maar kan er net niet bij. Een goed geplaatste strafschop.

Rust: In de wandeling van veld naar kleedkamer geeft menig toeschouwer tips hoe wij de laatste linie van de discipelen kunnen doorbreken. Hier werd in de kleedkamer nog verder over gediscussieerd onder het genot van een bakje thee. Ondanks de 0-2 achterstand hadden wij niet het gevoel dat we kansloos waren. De opstelling ging om van 442 naar 433 en Jozef kwam erin voor Jelle.

Begin 2e helft: Ondanks het vertrouwen begonnen wij niet sterk, zo zijn we 10 minuten verder en staat het 0-4. 1 van onze verdedigers verspeeld in het opbouwen helaas 2 keer de bal waardoor de Urkers 2 keer alleen op de keeper komen, hier heeft de Sweltsjes TWA doelman helaas geen antwoord op. Urk 5 gaat vervolgens door met kansen creëren, zo haalt Heftruck Thoimen nog een bal van de lijn en pakt Freddie Veenstra ook nog een aantal ballen. Even later is het dan toch zover en beland de bal voor de 5e keer tussen de touwen, 0-5. Een paar mintuten verder en Harm komt erin voor Vinnie. Nu is het de beurt aan de Sweltsjes om nog wat terug te doen, dit gebeurt gelukkig ook een knap schot van WIljan vindt de rechterbovenhoek, 1-5! Met nog ongeveer 15 minuten op de klok proberen we nog wat te creëren. We komen er nog een aantal keer door, maar de grens van Urk is geen Judas en blijft trouw aan zijn genootschap en vlagt onterecht alles af voor buitenspel, minne vent. Urk komt via de counter nog een paar dichtbij, maar het blijft 1-5.

Helaas weer geen punten voor de Swelstjes. Aankomende zaterdag nemen wij het uit op tegen Joure 4. Dit team staat op gelijke punten met ons. Daar valt wat te halen zou je zeggen. Support your locals om 14:30 op sportcomplex ‘Hege Simmerdyk’.